پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۳۹۷
خانه / آموزش / بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

آموزش بازاریابی با موضوع تجربه برای ایجاد وفاداری موضوع این مقاله است.

بر اساس آموزش بازاریابی های انجام شده ، نتایج نشان داده است که برای داشتن مشتریان وفادار باید شیوه عملکرد ، اداره کسب و کار و شیوه اندیشیدن متفاوت در یک شرکت یا سازمان حاکم شود. بر اساس تجربیات مشاور بازاریابی ، مطالعاتی که انجام شده است ، نشان می دهند که عوامل زیادی وجود دارند که موجب عدم تحقق هدف وفادار شدن مشتریان به برند و یا موجب ایجاد وفاداری به برند در میان مشتریان می شوند. یکی از عوامل مهم در این زمینه را می توان عدم وجود پایداری و تداوم در عملکرد برند دانست که در ادامه به نقش مهم آن بیشتر پرداخته خواهد شد.

عدم پایداری و تداوم در عملکرد برند

از نظر مشاور بازاریابی از جمله مواردی که می توان در این زمینه اشاره کرد ، نقش تجربه مشابه است. در مقالات آموزش بازاریابی گفتیم که تجربه مشابه موجب ایجاد پایداری و تداوم در عملکرد برند می شود. مشاور بازاریابی تجربه مشابه را این چنین تعریف کرد که مصرف کنندگان یا مشتریان هر بار که با برند مواجه می شوند یا از آن استفاده می کنند تجربه یکسانی را کسب کنند. این تجربه یکسان می تواند در نوع خدمات ، تعداد خدمات ، کیفیت کالا و … باشد.

به جز عواملی که اشاره شد مشاوره بازاریابی معتقد است ، امروزه با افزایش ارتباطات مجازی ، اینترنتی و شبکه های اجتماعی ، عامل تجربه یکسان بیش از گذشته نقش مهمی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است فردی که از طریق چند شبکه و کانال ارتباطی اطلاعات مربوط به برند را به دست می آورد از طریق هر کدام از این کانالها بخشی از اطلاعات را دریافت کند یا اطلاعات متفاوتی را دریافت کند. مشاور بازاریابی در جلسات مشاوره بازاریابی اشاره به این موضوع دارد که به همین دلیل برای ایجاد تجربه یکسان و به تبع آن افزایش وفاداری مشتریان ، لازم است که در هر شبکه ارتباطی با مشتریان اطلاعات مشابه و یکسانی وجود داشته باشد تا یکپارچگی و هماهنگی داخل برند را به ذهن مشتریان و مخاطبان تداعی کند. به بیان دیگر ، بین ارائه خدمات کالا به مشتریان نباید بین بخشهای مختلف گسستگی وجود داشته باشد. عدم گسستگی در بین بخشهای مختلف می تواند موجب تجربه مشابه برای مشتریان شود و در نتیجه وفاداری مشتریان را بالا ببرد. اگر تجربه برندهای معروف و معتبری همچون شرکت اپل یا شرکتهای خدمات شبکه ای همچون گوگل را مشاهده کرده باشید متوجه می شوید که شما در هر مکان ، موقعیت و با هر گونه ابزاری که وارد شبکه های خدمات مشتریان آنها شوید هیچ تفاوتی مشاهده نمی کنید. در واقع این گونه عملکرد ، نشان دهنده فرهنگ و افکار غالب و حاکم بر مدیران آن شرکت یا سازمان است که موجب یکسان شدن تجربه در بین مشتریان می شود.

از نظر مشاوره بازاریابی اندیشه حاکم بر سازمان است که می تواند روند وفاداری مشتریان به برند را پیش ببرد زیرا این اندیشه ها تعیین کننده نوع عملکرد کارکنان و مدیران هستند. بسیاری از شرکتهایی که توانسته اند با آموزش بازاریابی به میزان بالایی از وفاداری مشتریان دست پیدا کنند ، برندهایی هستند که چارچوب مدیریتی و ساختار مدیریتی یکدست و هماهنگ دارند و در آن تقریباً سلسله مراتب قدرت ، کمتر مطرح است و کارکنان نیز از توانایی بالایی برخوردار هستند و همگی کارکنان و افرادی که در این سازمانها و شرکتها مشغول هستند آموزش بازاریابی دیده اند و به ارزشها و معیارهای شرکت آشنایی دارند و نسبت به آنها کاملاً پایبند هستند و در تمامی علمکردهای خود مطابق با آن معیارها و ارزشها رفتار می کنند. به نظر مشاور بازاریابی همین هماهنگی و یکپارچگی در عملکرد کارکنان بخشهای مختلف موجب تجربه مشابه در مشتریان می شود.

مطلب پیشنهادی

مطلب آموزشی: آموزش: چگونه خبرنامه جذاب بنویسیم

ارسال خبرنامه یکی از راه‌های بازاریابی است و اگر به صورت صحیح انجام شود می‌تواند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *